RSS

Pages

Berita Terkini Hiburan Sensasi

KUANTAN- Ketiadaan air yang semakin meruncing dilaporkn melanda kawasan kolej kediaman di Universiti Malaysia Pahang(UMP). Pelajar2nya mengadu bahawa bekalan air di semua blok kolej kediaman telah habis. manakala bekalan air tangki di kawasan blok perkuliahan masih ada tetapi segelintir blok bekalan airnya sudah berwarna coklat sikit r. terdapat bbrapa org pelajar mengadu menghadapi masalah gatal2 setelah mengguna kn air kotor tersebut. masalah ini telah berlanjutan selama bbrapa hari.

dilaporkan, masalah ini timbul apabila pam di tangki menghadapi kerosakan yg perlu dibaikpulih. pihak ump telah menghantar manusia utk membaiki pam tersebut tetapi ia mengambil masa yg agak lama.

ekoran drp kejadian ini, bermacam2 masalah timbul.ini kerana, peperiksaan akhir akn bermula pada minggu hadapan.ada pelajar yg ke10sionan akibat drp masalah ini.mereka mengadu sukar bg mereka untuk membuang air, mandi,membasuh baju dan banyak lg lah. tambah mereka, mereka telah kehabisan baju untuk dipakai.

seorang pelajar yg mengambil jurusan komputer, siti hanisah majid turut mengadu bahawa dia hanya dapat membaca, tidak boleh menghafal untuk ppriksaan akhir, kerana ketiadaan air.walaupun kdengaran tidak logik, seorg pelajar kejuruteraan pembuatan, nur hidayah hashim akhirnya dapat mengaitkan kenyataan beliau itu dengan ketiadaan air.jelas hidayah, apabila sseorg itu menghadapi tekanan, dia tiada mood utk menghafal.

seorang lagi pelajar jurusan komputer,'azimah hussien mengadu dia tidak dapat mencuci mangkuk magginya ekoran drp tragedi buruk ini.dia juga meminta jasa baik sesiapa yg rela mencucikan mangkuknya untuk tampil ke hadapan.manakala seorang lagi pelajar dari kejuruteraan awam, sazwana sulong hanya mendiamkn diri dan menerima qada dan qadar dngan penuh tabah.

justeru itu, pihak yg bertanggungjawab diharapkan dapat mengatasi masalah bekalan air ini dengan secepat mungkin.

2 comments:

Nisa said...

blog yg paling x bley blaaa yg pernah ak bce seumor idop aku!!

tp besh jgk.. t ak akn bce entry ko ni time ak tension.. bley gelak smpai jatoh katil nieh... ahaha!!

!.~@Dark Kurosaki@~.! said...

sindiket pemberita haram ni...haha

Post a Comment